Left
 

Njut av våren!

Allegra är ett nytt receptfritt allergiläkemedel som gör att pollenallergiker kan njuta av våren. Till deras hjälp har vi byggt Parkguiden, en omtalad app som tipsar om picknickplatser, boulebanor och caféer i Sveriges parker. I Allegrakampanjen ingår även Trädgårdsbiten, en webbapp där man kan bygga sin egen drömträdgård.
Information om Allegra och aktuell pollenprognos har vi samlat på allegra.nu!

Kund: Sanofi

« Previous | Next »

Klurigheten med allergi

Väldigt många är allergiska men få vet vad som egentligen orsakar symtomen. Allergame är ett webbaserat, interaktivt utbildningsspel för läkare där de får träffa patienter med olika symtom. Genom att ställa frågor, samla ledtrådar och göra blodtest kan läkaren ställa diagnos, bli poängsatt och utmana sina kollegor.

Kund: Thermo Fisher Scientific

« Previous | Next »

Semesterplaner

Maten är en viktig del av semestern. Kampanjen (TV, radio, annonsering och digital) syftar till att lyfta kolera, en form av turistdiarré, som sprids via mat och vatten, och få fler resenäre att besöka en vaccinationsmottagning inför sin resa.

Kund: Crucell

« Previous | Next »

Nordisk Opinionsbildare

Nordisk kampanj för att öka uppmärksamheten och kunskapen om kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL). Vid event i köpcentrum och på allmänna platser i norden fick allmänheten test sig. Dessutom anordnades informationskvällar med föreläsande opinionsledare. Eventen stöddes av print- och webbkampanjer.

Kund: AstraZeneca

« Previous | Next »

Right